Tarvitsetko somevaikuttajaa tai bloggaajaa markkinoimaan brändiäsi?

Mitä on vaikuttajamarkkinointi?

Vaikuttajamarkkinointi tarkoittaa sitä, että yrityksesi hyödyntää esimerkiksi sosiaalisen median vaikuttajaa osana markkinointianne.

Teen mielelläni yhteistyötä yritysten kanssa, jotka sopivat Instagram-profiilini ja blogini aihepiireihin. Molempien kanavieni pääaiheena ovat muoti ja vaatteet, mutta myös kosmetiikkaan ja sisustukseen liittyvät yritykset kiinnostavat aina. Yhteistyötä varten otan aina selvää yrityksestä ja tuotteista/palveluista.

Tavoitteenani on tuottaa laadukasta ja rehellistä sisältöä, joka hyödyttää niin yritystä kuin myös seuraajiani. Suunnittelen hyvin postaukset etukäteen, jotta sisällöstä tulee mielenkiintoista ja laadukasta. Merkitsen sääntöjen mukaan kaupallisen yhteistyön aina selkeästi postaukseen.

Mielipidettäni ei voi ostaa, mutta kerron oikein mielelläni hyväksi havaitsemistani tuotteista/palveluista. Useimmat suositukseni eivät ole kaupallisia yhteistöitä, vaan kerron yleensä hyvistä löydöistä oma-aloitteisesti. Useimmat yhteistyöni ovat yritysten kanssa, jotka ovat minulle entuudestaan tuttuja, ja joiden tuotteita ja palveluita olen jo käyttänyt pidempään. Olen kuitenkin aina kiinnostunut myös uusista ja minulle entuudestaan tuntemattomista brändeistä ja odotankin innolla että pääsen kuulemaan teistä lisää.

600 6 +
Seuraajaa
6 6 %
Naisia
6 6 %
25-44 v
2 2 %
18-24 v

Yhteistyön eteneminen

01

Yhteydenotto

Yhteistyöt alkavat aina ensin yhteydenotolla. Yleensä yritykset ottavat yhteyttä sähköpostilla tai suoraan somekanavan välityksellä.


02

Neuvottelu

Seuraavaksi alkaa neuvottelu yhteistyöstä; mitä se pitää sisällään, yhteistyön ehdot, omat ehdotukset jne.

03

Yhteistyön tekeminen

Kun pelisäännöt on selvät ja palvelu/tuote on minulla julkaisen suunnitellun postauksen someen sovittujen ehtojen mukaan.

04

Yhteistyön jälkeen

Yhteistyön jälkeen annan yritykselle tarvittavat statistiikat, mikäli se kuuluu yhteistyösopimukseen ja yritys haluaa.